شهرهاي آلمان
آريا1+5

کلن (Cologne) :

این شهر در کنار رودخانه ی راین واقع است . چهارمین  شهر پر جمعیت آلمان است . کلن به دلیل موقعیت جغرافیایی اش ، یکی از بنادر اصلی و یک مرکز تجاری مهم است . این شهر ، یکی از مراکز حمل و نقل آلمان است .

اشتوتگارت(stuttgart):

در میان تپه ها ، دره ها و پارک ها بنا شده است که در مورد شهرهای آلمانی ، پدیده ای غیر معمول است و غالبا موجب تعجب بازدید کننده ها می شود .
                                         

دورتموند (Dortmund) :

این شهر در غرب آلمان در ایالت نورد راین ، وستفال ، روی رودخانه ی امس واقع شده است . از پارک های معروف این شهر می توان به وستفالن  پارک ، رومبرگ پارک و فردن باوم پارک اشاره کرد . مرکز خرید اصلی دورتموند ، مرکز شهر و مناطق اطراف آن است ؛ مثل هلویگ ، برکل و وامبل.

                                          

دوسلدروف (Dusseldorf ) :

در غرب آلمان و در نزدیکی شهر کلن واقع شده است . مرکز ایالت نورد راین وستفال و بندری در محل تلاقی رودخانه های راین و دوسل است . دوسلدروف ،  یکی از زیبا ترین و تمیز ترین شهرهای آلمان است . این شهر ، علاوه بر داشتن موزه ، قلعه ، کلیسا ، پارک و دیگر جاذبه های معمول ، به دلیل داشتن جمعیت ژاپنی نسبتا زیاد ، رستوران ها و مغازه های ژاپنی متنوعی هم دارد .

                

هانوفر(Hannover ) :

شهر هانوفر در شمال آلمان ، کنار رود لاین واقع شده است . این شهر یکی از مراکز هاکی روی یخ ، راگبی و بازی های آلمانی است . این شهر ، مناطق سرسبز وسیع و جنگل ها و پارک های بزرگی دارد.

                 

لایپزیگ(Leipzig ):

 این شهر در شرق آلمان تلاقی رودهای پایس ، آلستروایت و پارته واقع شده است .

                   

 نورنبرگ (Nuremberg):

در جنوب آلمان در ایالت باواریا ، بر روی رود پگنیتز ، در 170 کیلومتری شمال مونیخ ، مجاور کانال راین ، ماین ، دانوب واقع شده است . هاوت مارکت مرکز اصلی خرید نورنبرگ است که محیطی زیبا و یک بازار مشهور نان زنجبیلی دارد .

                      با تشكر از شما آلمان

 



نظرات شما عزیزان:

ريحانه
ساعت22:19---17 مرداد 1391

جالب بود
آدرس وبلاگ الهه:
www.elahe2020.loxblog.com

پاسخ:ممنون گلم



نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

13 / 5 / 1391برچسب:, :: 17:1 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آريا1+5 و آدرس 51aria.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

با سپاس فراوان سران کشورهای۱+۵





نويسندگان